goldenentertainment

Alla inlägg under februari 2013

Av Twirry - 12 februari 2013 11:17

Har fått Cirkeln! Ska bli spännande att läsa den! Kommentera här eller på omröstningen (som jag snart ska byta), vad just du tycker om den!

Bye! /Twirry.

Av Twirry - 12 februari 2013 11:14

Jag har läst blodsmagi! Och här nedanför finns recensionen... ;-)

Blodsmagi handlar om Silla och Nick som båda bor på det där stället där Dairy Queen (ett snabbmatsshaket) är det populäraste stället. Men till skillnad från Silla har Nick just flyttat dit och längtar från första början hem till Chicago igen. Hur ska han stå ut i den här hålan, och med sin läbbiga styvmamma Lilith i släpet...
Silla däremot har bott i "hålan" ganska länge, och det var möjligt att hon faktiskt trivdes, men det tar en absurd vändning när hennes mamma och pappa hittas döda i en stor blodspöl.
Det är då som magin tar början och en relation bildas mellan två själar.

Ja, jag hade som sagt ganska höga förväntningar på boken som ni kan se på "allmänt" sidan i bloggen under en rubrik som liknar denna. Jag menar det låter ju som en grym komplott och till viss del är den det. Det bildas ett mysterium, kärlek uppkommer, men handlingen är ändå lite löjlig och särskilt många av dialogerna mellan Silla och Nick är barnsliga enligt mig där smeknamnet babe ofta dyker upp. Men visst finns det läbbiga delar i den också. Jag tycker om hur boken virar in ledtrådar i mysteriumet och gör så att man vill gå tillbaka och titta i boken och se om man med hjälp av den texten kan lista ut det! Det var efter ungefär sidan 150 som den blev riktigt intressant!

Boken får 6 och 1/2 solstrålar eftersom att det ändå finns en bra historia med i det hela!

Tjena mors Twirry!

Av Twirry - 7 februari 2013 18:04

Här nedanför står det om en låt som verkligen har känsla!

Roslyn med Bon Iver & St. Vincent.

Mysig låt som spelas i new moon, om du vill lyssna på en lugn låt som påminner om en vaggvisa fast i mycket dystrare form är denna perfekt.

En otroligt bra låt med Stephanie Meyers favorit band...

Supermassive Black Hole är det Muse som gör.

Den spelas i den första fimen i The Twilght Saga nämligen Twilght. Låten har som ett litet dystert moln över sig och är så grym! Sångaren har en otrolig röst och jag sjunger med!


/Twirry.

Av Twirry - 7 februari 2013 16:45

En riktigt bra tonårsfilm!    


När Lola kommer tillbaka till skolan får hon en otrevlig överraskning, hennes "så underbara" pojkvän Chad har varit otrogen, gör slut och för att vara "snäll" och "omtänksam" säger han att det skulle göra honom så ledsen om hon var ensam...Men livet går vidare och hon har ju i alla fall sina vänner Janice och Emelie för att inte tala om Kyle som alltid finns där. Men såklart finns det också den där tjejen som Lola avskyr, Ashley. Men är det verkligen rätt att döma någon innan man känner dem? Snart väntar också den där resan tillsammans med franska klassen. Paris here we come...eller? Det är ju inte ens säkert att den blir av, den där resan där att ha roligt står i centrum, för med en mamma som är jobbig och inte förstår är inget självklart. Men en sak är säker, saker och ting kommer att förändras!


              1/2 solstrålar förtjänar absolut denna filmen! Med komedi, bra skådespelare och en handling som inte bara funkar utan glänser, går filmen att se många gånger om.

Några av skåderspelarna; Miley Cyrus, Demi More och Ashley Greene.


Kramisar Twirry.   

Av Twirry - 3 februari 2013 12:27

Ledsen för så dålig uppdatering! Har haft fullt upp denna vecka och nu i helgen är jag med i flera uppträdanden och hinner därför inte skriva. :( Men imorrn hoppas jag hinna skriva i alla fall ett inlägg. <3

/Twirry.

Presentation


Hejsan!
Här kommer jag att dela med mig av mina läs, film och musik upplevelser.

Bläddra gärna runt lite och hoppas att ni trivs!:-)


Fråga mig!

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som får ditt hjärta att dansa av glädje?? Rösta!
 Underbara låtar!
 Mysiga filmer!
 Fantastiska böcker!
 Alltihop gör mig glaaa!
 Något annat ;-)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards