goldenentertainment

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Blodsmagi.

Av Twirry - 12 februari 2013 11:14

Jag har läst blodsmagi! Och här nedanför finns recensionen... ;-)

Blodsmagi handlar om Silla och Nick som båda bor på det där stället där Dairy Queen (ett snabbmatsshaket) är det populäraste stället. Men till skillnad från Silla har Nick just flyttat dit och längtar från första början hem till Chicago igen. Hur ska han stå ut i den här hålan, och med sin läbbiga styvmamma Lilith i släpet...
Silla däremot har bott i "hålan" ganska länge, och det var möjligt att hon faktiskt trivdes, men det tar en absurd vändning när hennes mamma och pappa hittas döda i en stor blodspöl.
Det är då som magin tar början och en relation bildas mellan två själar.

Ja, jag hade som sagt ganska höga förväntningar på boken som ni kan se på "allmänt" sidan i bloggen under en rubrik som liknar denna. Jag menar det låter ju som en grym komplott och till viss del är den det. Det bildas ett mysterium, kärlek uppkommer, men handlingen är ändå lite löjlig och särskilt många av dialogerna mellan Silla och Nick är barnsliga enligt mig där smeknamnet babe ofta dyker upp. Men visst finns det läbbiga delar i den också. Jag tycker om hur boken virar in ledtrådar i mysteriumet och gör så att man vill gå tillbaka och titta i boken och se om man med hjälp av den texten kan lista ut det! Det var efter ungefär sidan 150 som den blev riktigt intressant!

Boken får 6 och 1/2 solstrålar eftersom att det ändå finns en bra historia med i det hela!

Tjena mors Twirry!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Twirry - 17 september 2013 20:57

Ja har ju vart mycket dålig med uppdateringen och det kommer nog ta ett tag tills den där recensionen till Wallflower kommer ut på bloggen tyvärr :/ som ni nog har märkt så uppdaterar jag inte så ofta, men jag hoppas ni tycker om det jag har lagt upp...

Av Twirry - 9 augusti 2013 12:19

Jag vet att jag inte har skrivit en recension på Wallflower, men det kommer! Däremot läser jag Anne Franks dagbok nu, original utgåvan (där alla dagboks papper är med, som dem ännu har hittat) Hoppas ni har det bra, det har jag! /Twirry ...

Av Twirry - 2 augusti 2013 10:10

Läste klart Wallflower igår kväll! Jättebra! Ska lägga ut en recension snart. :-) /Twirry ...

Av Twirry - 31 juli 2013 22:31

Den bästa skräckisen jag sett! Hans fru dör i barnasäng och han lämnas kvar med en son. Arthur förlorar snart sitt jobb om han inte rycker upp sig... Han får en chans till. Han ska hitta ett testamentet (tror det var så) från en avliden kvinna inn...

Av Twirry - 28 juli 2013 20:20

Hur ska jag kunna beskriva en sån här bra film?! Andra världskriget börjar dra igång och till Amerika har kriget ännu inte kommit, men med det menas det inte att det inte finns några frivilliga...den unge Jeff längtar tills han får flyga runt i krig...

Presentation


Hejsan!
Här kommer jag att dela med mig av mina läs, film och musik upplevelser.

Bläddra gärna runt lite och hoppas att ni trivs!:-)


Fråga mig!

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som får ditt hjärta att dansa av glädje?? Rösta!
 Underbara låtar!
 Mysiga filmer!
 Fantastiska böcker!
 Alltihop gör mig glaaa!
 Något annat ;-)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards